Share

Yani Bunu Hakikaten Beklemiyorduk – Total War: ATTILA Geliyor!

Share on Pinterest
Paylaş.










Submit

 

Yani dün gece yatmadan önce, samimi söyleyelim, yanımıza gelip kulağımıza “yarın sürpriz bir oyun duyurulacak, on beş tahmin hakkın var, başla!” diye usulca fısıldasanız, biz on beşinde de böyle bir şeyi tahmin edemezdik. Ne bileyim; “Half-Life 3″ derdik, “Quantic Dream’in yeni oyunu!” derdik, biraz kendimizi zorlar “yoksa Will Wright yeni bir projeye mi girişecek bu yaştan sonra?” diye sorardık. Ama gerçekten tabiri hiç değiştirmeye gerek yok, kırk yıl düşünsek bu aklımıza gelmezdi. Ama oldu. Total War: ATTILA diye bir oyun duyuruldu. Ve bu sefer, bambaşka bir şey yaşayacağız gibi gözüküyor. Her zaman olduğu gibi, basın bültenini tırnağına dokunmadan aşağıya gömüyoruz.

Total-War-ATTILA-Campaign-Brittania-1024x576

“Karanlık Çağlar yaklaşıyor. Kıtlık, hastalık ve savaş dolu zamanlar, binlerce sığınmacının yıkım ve ölümden kaçtığı zamanlar. Umutsuz barbar kabileleri ölmekte olan, bölünmüş Roma imparatorluğunun kudretine karşı bir araya gelmiş; uygarlık ışıkları solmaya başlamıştı. İskitlerin geniş düzlüklerinde devasa ve korkutucu bir güç toplanıyordu, fetihe olan susamışlığının bir eşi daha olmayan bir savaşçı kral tarafından yönetilen bir güç.

Tanrının Kırbacı, kıyametin habercisi, Attila.

Total War: ATTILA, çeşitli sıra tabanlı ve gerçek zamanlı Total War sistemlerini geliştiren yeni oyun mekanikleri ekliyor. Attila’nın güçleri yurdunuzun üzerine kabus gibi çökerken kendinizi benzersiz bir hayatta kalma stratejisinin içinde bulacaksınız ve etrafınızdaki dünya kararacak.

Total-War-ATTILA-Campaign-Destruction-1024x576

Total War: ATTILA ile serinin hayranlarını zorlayacak ve heyecanlandıracak bir Total War oyunu yaratmak istedik” diyor ATTILA proje lideri Janos Gaspar. “Aile ağaçları ve yetenek ağaçları gibi oyuncularin istediği bazı özellikleri geri ekledik ve onlar için önemli olduğunu düşündüğümüz Total War özelliklerini de geliştirdik. Ama o dönemi gerçekten hayata geçirmek için bu temellerin üzerine birçok stratejik özellik de ekliyoruz; gelişmiş sokak savaşları, siviller, komple yerleşim yeri yıkımları ve ordular çarpışırken şehre yayılan dinamik yangınlar gibi. Tüm olumsuzların karşısında hayatta kalmak için oyuncuların yeteneklerini zorlamalarını ve her dakikasından keyif almarıni istiyoruz.”

Total War: ATTILA 2015 içerisinde Windows PC ve Mac için çıkacak. “

Yani bir Total War serisi bundan daha iyi revize edilemezdi herhalde. Adamların üzerine bastığı iki yön var. Eğer Batı Roma İmparatorluğu ile oynuyorsanız, Imperivm Romanvm’un şaşalı günlerinde başlayacaksınız. Fakat kısa süre içerisinde olay hayatta kalma savaşına dönecek. Fethi falan geçtim, kıyametin karşısında ekmek peşinde koşar hâle geleceksiniz. Peki Hunlar ile oynarken? İşte o zaman dünyayı siz yakacaksınız. Creative Assembly ekibi bu “yakma” mekaniğini kelimenin her türlü anlamıyla (ateşe vermek, dağıtmak, bitirmek; ne isterseniz) kafaya koymuş gibi gözüküyor.

Total-War-ATTILA-Battle-Siege-1024x576

Total War: Rome ve Total War: Medieval II’de saatler harcamış ama Total War: Rome II için heyecanlanamamış bir insandım ben. Müsaadenizle şu an bu duruşumu tamamen değiştiriyorum. Hey maşallah ne güzel bir konsept yapmışsın sevgili Total War ya, resmen elime geçirmek için sabırsızlanıyorum yahu! Total War: Rome II için heyecanlanan insanların da oyun çıktıktan sonra ümitlerinin paramparça olduğunu, seriye dair bir can sıkkınlığı yaşadıklarını gördüm, biliyorum. O yüzden bir onların da fikrini almak istiyorum. Bu konsept Rome II’den sonra sizi tekrar seri için heyecanlandırıyor mu? Olmuş mu yani, ne dersiniz?